vrijdag 17 september 2010

Finish

De 23 dingen zitten er op. Het was een strijd om het op tijd af te krijgen met soms hollen en stilstaan. Goed dat er een deadline was, waar ik naar toe moest werken, anders....

Tegelijkertijd vond ik 23 d erg leuk om te ervaren. Het meest openbarend was de eerste helft van de cursus. Leuk om allerlei interactieve dingen te ontdekken waar je anders niet aan toe komt of je je zelf geen tijd voor gunt. Inmiddels ben ik toegetreden tot linked in, heb RSS feeds leren gebruiken en gebruik google-docs soms binnen het netwerk.

De dingen in de tweede helft van de cursus vond ik minder verrassend en ze leken soms erg op elkaar.

Als ik een punt van verbetering zou willen noemen, zou ik streven naar nog meer en afwisselender toepassingen. Ding 18 tm 22 leverden voor mij minder nieuws en uitdaging op.

Voor de rest mijn complimenten voor deze verrassende uitdagende cursus die heel goed zelfstandig te doen is. Het nieuwe leren in optima forma. Zouden we vaker moeten doen!
Die complimenten gelden ook onze coaches Evelien en Marga, die enerzijds voortgang bewaakten en begeleidden maar anderzijds ook de verantwoordelijkheid bij de cursist lieten. Ok zij voelden het nieuwe leren goed aan.

Kortom 23 dingen was voor mij een prima kans om bij te raken in de snelle 2.0 wereld. Ik kan beter meepraten en wellicht ook beter onderbouwd beslissen over de digitale bibliotheek.

2 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep!! Een hele prestatie om, ondanks alle drukke taken en zaken die de aandacht vragen als directeur alle 23dingen af te ronden. (Dat lukt zeker niet alle managers.)

    Bedankt voor je complimenten. Het was opnieuw erg leuk om een groep te begeleiden.
    Het was interessant om je blogs te volgen, en te lezen hoe jij vanuit jouw functie tegen de 'dingen' aankijkt. En zo te lezen heeft het jou en daarmee de bibliotheek veel opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou als directeur zal de insteek wat anders geweest zijn als bij de andere cursisten. Het is natuurlijk altijd goed te weten waar je personeel zich mee bezig houdt en wat ze daarmee te weeg kunnen brengen. Hoewel er op directeursniveau ook wel 23dingen zijn die goed bruikbaar zijn, zoals je al noemde.
    Het was goed te lezen hoe je tegen de dingen aankeek vanuit jouw positie. Jij houdt toch meer de grote lijnen in het oog.

    Fijn dat je de begeleiding op prijs hebt gesteld. We kunnen nu wel zeggen dat in Hoogeveen de 23dingencursus van conciƫrge tot directeur gevolgd is.

    Van harte gefeliciteerd daarmee!!

    BeantwoordenVerwijderen