vrijdag 30 juli 2010

interactieve web 2.0 sites

Inmiddels kennen we onbewust natuurlijk al vele interactieve websites. Wikipedia, Youtube, Flickr en ook MSN en twitter zijn in de dingen al gepasseerd. Ook onze eigen bibliotheekcatalogus is interactief geworden en middels Cwise wordt er in BICAT nog veel meer mogelijk. Browsend op frankwatching kwam ik toch heel aardige dingen tegen. Kijk eens op www.dienstmakkers.nl als je ook ooit in militaire dienst geweest en vind je oude maatjes terug, of www.schoolbank.nl voor je oude klasgenoten en creëer je eigen virtuele reünie! Voor mijn werk is linkedin een mogelijkheid om in expertgroepen tot meer uitwisseling te komen. Interactiviteit dus alom en zo impliciet dat we het soms al als vanzelfsprekend beschouwen. Ik blijf het wel een drempel vinden om mijn eigen personalia op het web prijs te geven.

2 opmerkingen:

  1. Het blijft altijd een afweging of het voordeel, b.v. uitwisseling van kennis, opweegt tegen het nadeel, het prijsgeven van persoonlijke gegevens. Ik denk dat als je je professioneel presenteert je daar veel voordeel van kunt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De uitwisselingsmogelijkheden zijn eindeloos op internet. Je kunt er inderdaad voor kiezen om vooral professioneel uit te wisselen, en in mindere mate privé. In elk geval is het handig connected, en zo op de hoogte te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen